ZitatOhne Rakija geht in Serbien so gut wie nichts!
Ganz egal, ob man vor Ort auf dem Balkan oder hier in Deutschland bei einer serbischen Familie zum Essen eingeladen wird, eine Sache darf auf dem Tisch nicht fehlen: Sljivovica Rakija. Beim Sliwowitz handelt es sich um einen Schnaps, der aus Pflaumen hergestellt wird. Dieser ist unter all den Obstbränden (Rakija) auf dem Balkan der mit Abstand bekannteste und beliebteste. Sliwowitz gilt in Serbien als Nationalgetränk – ohne einen Rakija geht dort so gut wie gar nichts!
Die Herstellung von Rakijas geht in Serbien auf das 19. Jahrhundert zurück. Die Obstbrände werden aus heimischen Äpfeln, Birnen, Aprikosen, Himbeeren und weiteren Früchten, sowie aus Honig oder Nüssen hergestellt. Besonders die Städte Uzice und Valjevo in Westserbien sind für ihre Obstbrennereien bekannt. Der Pflaumenbrand Sliwowitz wird vor allem in der Region Sumadija im Zentrum Serbiens produziert. Aufgrund der vielen Pflaumengärten gilt diese Frucht als Markenzeichen und Symbol der Gegend. Hier findet man die süße Sorte Pozegaca, die bereits im vierten Jahrhundert von Alexander dem Großen in den Balkan importiert wurde und sich besonders gut zur Herstellung des berühmten hochprozentigen Getränks eignet. Etwa 70 Prozent aller in Serbien geernteten Pflaumen – das sind jährlich mehr als 400.000 Tonnen – werden zu Sliwowitz verarbeitet.
Die Rezepte variieren und sind meist Stolz und Geheimnis der Brennereien. Allen gemeinsam ist der Duft nach Pflaumen, eine goldene Farbe und die berauschende Kraft eines starken Schnaps: Die Lagerung in Eichen- oder Maulbeerfässern verleiht der Spirituose eine gelbliche Färbung und am Ende des Brennvorgangs liegt der Alkoholgehalt eines Sliwowitz in der Regel bei etwa 47 Prozent Alkohol. Probieren kann man Serbiens Sliwowitz und Obstbrände in fast jedem Restaurant des Landes. In der serbischen Hauptstadt Belgrad ist ein Besuch in der Rakia Bar empfehlenswert. In ihr kann der Besucher aus über 130, überwiegend serbischen, Spirituosen das passende Tröpfchen auswählen.
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Sledećeg meseca u kanadskom gradu Torontu biće otvoren prvi bar u inostranstrstvu po franšizi beogradskog Rakia bara, najavio je generalni direktor firme Redizajn (Redesign) Branko Nešić.
Bar u Torontu je prvi, pilot projekat koji će Varga otvoriti po franšizi zajedničke firme, kazao je on i dodao da je reč o lokalu na 100 kvadratnih metara u čije otvaranje je uloženo oko 200.000 dolara.
Nešić je istakao da se u Rakia baru širi novi gastronomski koncept u kojem je okosnica slaganje hrane uz srpsku rakiju i dodao da je skoro sva oprema za otvaranje bara u Torontu isporučena iz Srbije.
"Isporučene su stolovi, stolice, šporet 'smederevac', kazani i rakije. To je za dvadesetak malih proizvođača iz Srbije prva prilika da izvoze u Kanadu", kazao je generalni direktor firme Redizajn, koja stoji iza koncepta Rakia barova.
Nešić je kazao da su do sada imali interesovanje za otvaranje franšiznih barova iz celog sveta, od Afrike do najsevernijih delova Kanade, Bostona, Njujorka i Majamija, uglavnom od osoba srpskog porekla. Zanimljiva tržišta za Rakia bar, dodao je, su i Austrija, Švajcarska i Nemačka.
"Srpsku tradiciju druženja uz rakiju i meze ubacili smo u urbani koncept i stvorili Rakia bar, a zatim i franšizu i krenuli da je širimo", istakao je on.
Nešić je dodao da je prvi Rakia bar otvoren 2006. godine i da je posao razvio zajedno sa suprugom i bratom. Prema njegovim rečima, trenutno poostoje dva Rakia bara u Beogradu, jedan franšizni u Kragujevcu, a za oko mesec dana biće otvoren franšizni Rakia bar u Novom Sadu.
"Sve što Rakia bar radi je srpsko - znanje, proizvodnja krativnost. Od dizajenera preko sirovina do flaša i proizvoda sve je iz Srbije", kazao je on, ali je dodao da će u barovima u inostranstvu, pored srpskih, u ponudi biti i rakije iz zemlje-domaćina. On je istakao da je od par stotina upita za franšizu do sada realizovan mali broj projekata jer je franšiza komplekstan posao.
"Najvažnije pronaći pravog partnera koji razume zašto nema narodne muzike u Rakia barovima, da mora da se služi meze i da konobari moraju da budu dobro edukovani i da se nudi isti nivo usluge i kvalitet proizvoda uz sličan vizuelni identitet", kazao je Nešić.
Nešić je rekao da je Rakia bar kao žig zaštićen u Srbiji, regionu, EU i Zajednici nezavisnih država i da su do sada tužbama zatvorili petnaestak lažnih Rakia barova u Srbiji.